Verkoopprocessen

Weet u hoe het aankoopproces van uw klant er uitziet en is uw verkoopproces daar op afgestemd? Wie zijn er bij de klanten betrokken bij het aankopen? Gebruikt u bij elke klant dezelfde benadering? Hoe komt u aan uw klanten? Heeft u de kosten van uw verkoopprocessen inzichtelijk?

Voor veel medewerkers is het verkoopproces een groot vraagteken. Consultant Op Maat helpt inzichtelijk maken uw verkoopprocessen en de kritische succesfactoren in het proces te identificeren en definiëren. Hierdoor kunt u de efficiency verbeteren/doorvoeren en bent u in staat meer succes te realiseren.

De belangrijkste factoren/vragen om tot succes te komen zijn: wie zijn eigenlijk uw klanten?, wie zijn uw concurrenten?, snelheid van levering, kwaliteit- en prijsverhouding van de producten?, de organisatie, wat is uw huidige strategie en een heleboel andere factoren, zie hiervoor ook het diagram onder https://www.consultant-lean-six-sigma.nl/bedrijfsprocessen-verbeteren/.

Marktbewerking

Iedere onderneming heeft zijn eigen ambities, het wil zich onderscheiden, groeien, bestaansrecht hebben en vooral winstgevend zijn.

Bij al deze ambities is marktbewerking onomkomelijk. Bij het ene product meer dan het andere. Bij marktbewerking is het van belang dat de organisatie niet kopieerbaar haar markten bewerkt en benadert, dit moet de genialiteit zijn in het proces van marktbewerking, het maakt het verhaal naar de klant helder en het brengt u tot grote hoogte. Het is dus de kunst u te onderscheiden en om uw relaties te verbeteren.

Bij marktbewerking gaat het dus om het segmenteren van de potentiële klanten, contact leggen met potentiële klanten om ze vervolgens bekend te maken met u als persoon en aansluitend met uw product. Voor marktbewerking gebruikt Consultant Op Maat daarom de Bitsing methodiek (BITSER: Bekendheid Image Traffic Sale Extra sales Re-sell).